Αίτηση Συμμετοχής



Κωδικός: EL4-01/20
Ημ/νια Έναρξης: 07/01/2020
Ημ/νια Λήξης Εγγραφών: 03/01/2020
Τίτλος: Εκπαίδευση Συνοδών & Επιμελητών Παράλληλης Στήριξης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες
Τύπος: Μοριοδοτούμενο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα
Δίδακτρα: 225 € (Φοιτητές-Άνεργοι) | 265 € (Επαγγελματίες)

Γενική Περιγραφή

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης αποτελεί μια ολοένα εντονότερη ανάγκη στην εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην Ε.Α.Ε. Σκοπός της παρούσας επιμόρφωσης διάρκειας 400 ωρών, είναι οι συμμετέχοντες να λάβουν από έναν πιστοποιημένο φορέα γνώσεις, δεξιότητες και πιστοποίηση που θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν ένα ισχυρό τεχνολογικό και θεωρητικό υπόστρωμα ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας. Παράλληλα, αντιμετωπίζοντας με επάρκεια τις προκλήσεις αυτού του ρόλου στο πεδίο της πράξης θα εφοδιαστούν με μια επιμόρφωση που τους ανοίγει ένα δυνητικό πεδίο απασχόλησης στον κλάδο της Ε.Α.Ε. Τέλος, κρίνεται πολύ σημαντικό πως η εκπαίδευση των συμμετεχόντων στο συγκεκριμένο αντικείμενο βεβαιώνεται μέσω ενός οργανισμού που πιστοποιείται και ελέγχεται από τον αρμόδιο κρατικό φορέα (ΕΟΠΠΕΠ) και όχι με μια απλή βεβαίωση από μη σχετικό η συναφή φορέα με τη Δια Βίου Μάθηση.

Επιστημονικά Υπεύθυνος ΚεΔιΒιΜ
Δρ Χρήστος Ταουσάνης Scientific Director Employ

Επιστημονική Επιμέλεια | Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος
Δρ. Ντίνας Μ. Κωνσταντίνος, τ. Επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης είναι ιδιαίτερα απαιτητικός αφού ο εργαζόμενος καλείται να δράσει ως διερμηνέας των αναγκών του παιδιού, ως διευκολυντής επικοινωνίας αλλά και ως υπερασπιστής της ποιότητας ζωής του στο περιβάλλον της συνεκπαίδευσης. Η παράλληλη στήριξη αφορά μαθητές που εμφανίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες που πηγάζουν σε αισθητηριακές, νοητικές ή γνωστικές δυσλειτουργίες, αναπτυξιακά προβλήματα και άλλες οι οποίες, επιδρούν στη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και της μάθησης.

Ο ρόλος του Συνοδού Παράλληλης Στήριξης είναι καταλυτικός καθώς υποστηρίζει τους μαθητές στη σχολική τάξη λειτουργώντας παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιστοιχεί ένας συνοδός, ο οποίος τον υποστηρίζει στη μαθησιακή διαδικασία δίχως βέβαια να παρεμβαίνει στο έργο του εκπαιδευτικού. Στην παράλληλη στήριξη ο μαθητής υποστηρίζεται από τον συνοδό παράλληλης στήριξης μέσα στην ίδια τάξη με τα υπόλοιπα παιδιά και παράλληλα με το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός και σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό φροντίζουν για την ενσωμάτωση του παιδιού στη σχολική κοινότητα. Ωστόσο, η αποστολή του συνοδού δεν σταματάει μόνο στα σχολικά πλαίσια αλλά επεκτείνεται και στην υπόλοιπη καθημερινότητα του μαθητή και σε συνεργασία με την οικογένεια, όπου μπορεί να συνδράμει επίσης αποτελεσματικά.

Το σημαντικό στοιχείο αναφορικά με το ρόλο και την εργασία του συνοδού παράλληλης στήριξης όσον αφορά το σχολικό πλαίσιο, είναι πως, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. 193Α), η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από συνοδό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων. Σκοπός της Επιμόρφωσης είναι, μέσω της εμβάθυνσης στις θεματικές του αυτισμού, της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς και της συνεκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα ισχυρό τεχνολογικό και θεωρητικό υπόστρωμα ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας αντιμετωπίζοντας με επάρκεια τις προκλήσεις αυτού του ρόλου στο πεδίο της πράξης και να εφοδιαστούν με μια επιμόρφωση που τους ανοίγει ένα δυνητικό πεδίο απασχόλησης στον κλάδο της ΕΑΕ.

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α) να εφαρμόζουν τη διαδικασία εκτίμησης της λειτουργίας της συμπεριφοράς,
β) να διερευνούν τη λειτουργία των προβλημάτων συμπεριφοράς παιδιών με αυτισμό και να εφαρμόζουν λειτουργικά εμφανείς και κοινωνικά αποδεκτές παρεμβάσεις,
γ) να προλαμβάνουν και / ή να διαχειρίζονται τις κρίσεις άγχους και τις εκρήξεις συμπεριφοράς του μαθητή,
δ) να αναπτύσσουν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή,
ε) να υποστηρίζουν τον μαθητή σε όλα τα περιβάλλοντα δράσης,
στ) να συνεργάζονται με τους γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της προσωποκεντρικής υποστήριξης και
ζ) να προλαμβάνουν και ή να αντιμετωπίζουν φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού.

Το περιεχόμενο της κάθε θεματικής ενότητας, κατά περίπτωση, πέρα από τη θεωρία, μπορεί να περιλαμβάνει:

-Διαγράμματα, εικόνες, ενεργούς συνδέσμους (links), videos κ.λπ.
-Case Studies
-Πρόσθετη Βιβλιογραφία και Παραπομπές
-Μαγνητοσκοπημένες Διαλέξεις / webinars
-Υποστηρικτικά Αρχεία (.ppt)

Στόχος των προαναφερθέντων στοιχείων είναι η αξιοποίηση διαφόρων τρόπων, τεχνικών και μεθόδων ώστε η παρουσίαση και η οπτικοποίηση του υλικού να είναι πιο εύληπτη και αποτελεσματική επιτυγχάνοντας καλύτερα τους μαθησιακούς στόχους. Συνεπικουρούμενη από την προσεγμένη δομή και ακολουθία των ενοτήτων που ενισχύει την αυτενέργεια και την αλληλεπίδραση του συμμετέχοντα, η όλη παρακολούθηση του προγράμματος καθίσταται ιδιαίτερα ευέλικτη και προσαρμοσμένη στα ατομικά χρονοδιαγράμματα του κάθε συμμετέχοντα και του παρέχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει σύμφωνα με το διαθέσιμο χρόνο του την πλήρη εμπέδωση της ύλης δίχως τους χρονικούς ή άλλους περιορισμούς της «παραδοσιακής» διδασκαλίας.

Συγγραφείς και συντάκτες του επιστημονικού υλικού που έχουν επιμεληθεί το υλικό μελέτης και τη δομή του εκάστοτε προγράμματος είναι είτε μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., είτε καταξιωμένοι επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους και έργου είτε διδάκτορες με κατάρτιση και εμπειρία στα σχετικά γνωστικά αντικείμενα.

Τα εξ αποστάσεως προγράμματα της Employ υλοποιούνται με μια συγκεκριμένη μεθοδολογία και χρονική ακολουθία.

-Το πρόγραμμα απαρτίζεται από διδακτικές ενότητες (που βρίσκονται στην ειδική πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, την οποία ο εκπαιδευόμενος μπορεί να επισκεφθεί, είτε μέσω desktop είτε μέσω mobile συσκευών), και όπου βρίσκονται αναρτημένα το σχετικό επιστημονικό υλικό ανά ενότητα, αναλυτικός οδηγός σπουδών, χρονοδιαγράμματα και εμπεριέχεται και η διαδικασία της αξιολόγησης.

-Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος υπάρχει help desk που συνδράμει σε ενδεχόμενες δυσκολίες - απορίες τεχνικής διαδικαστικής φύσεως αλλά και εκπαιδευτικής υποστήριξης.

-Το επιστημονικό υλικό είναι προσβάσιμο και εκτυπώσιμο και διατίθεται τμηματικά ανά ενότητα/σπόνδυλο με βάση τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του προγράμματος.

-Η διαδικασία αξιολόγησης που οδηγεί στην απόκτηση του πιστοποιητικού είναι προαπαιτούμενη , υλοποιείται επίσης μέσω της πλατφόρμας (εξ αποστάσεως) και ο εκπαιδευόμενος, εφόσον έχει επιτύχει 50% και άνω, θεωρείται επιτυχών, μπορεί να ολοκληρώσει το πρόγραμμα και να παραλάβει το πιστοποιητικό του. Σε περίπτωση αποτυχίας (ποσοστό κάτω του 50%), δίνεται η δυνατότητα επανεξέτασης στο προγραμματιζόμενο χρονικό διάστημα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, Δασκάλους-Νηπιαγωγούς, Παιδαγωγούς, Ψυχολόγους, Εργο-Λογοθεραπευτές, Φοιτητές

Η συγκεκριμένη επιμόρφωση, ενδεικτικά, μοριοδοτείται και αποτελεί συνεκτιμώμενο προσόν σε Προκηρύξεις:
1. Σε ειδικότητες ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες) σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)».

2. Σε ειδικότητες ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής) σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016).

Επίσης, αποτελεί ανταγωνιστικό προσόν στην αξιολόγηση Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) σε τμήματα Παράλληλης Στήριξης (Α'θμιας και Β'βθμιας Εκπαίδευσης) και στη διδασκαλία σε Ι.ΙΕ.Κ. Προσχολικής Ειδικής Αγωγής και συναφείς δομές εκπαίδευσης (Δημόσιες και Ιδιωτικές).

Α' Θεματικός Κύκλος

• Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη
• Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης
• Χαρακτηριστικά του μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
• Συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς
• Αιτιολογία προβλημάτων συμπεριφοράς
• Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς
• Προσωποκεντρικός σχεδιασμός

Β' Θεματικός Κύκλος

• Παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς
• Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς
• Πρόληψη και διαχείριση σχολικού εκφοβισμού
• Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων
• Τεχνικές ανάπτυξης κοινωνικών ικανοτήτων
• Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας
• Μελέτη περίπτωσης

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση, βασισμένη στις επιμέρους ενότητες της διδαχθείσας ύλης, έχει ως σκοπό να εξετάσει την εμπέδωση της ύλης αλλά και την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων αναφορικά με την επίτευξη του προσδοκώμενου μαθησιακού αποτελέσματος

Απαιτούμενα Δικαιολογητικά

Προκειμένου να ολοκληρώσετε την συμμετοχή σας θα πρέπει να αποστείλετε στο info@e-employ.gr μέχρι την τελική ημερομηνία εγγραφών:
• Φωτοτυπία ταυτότητας
• Αποδεικτικό τίτλων σπουδών (Φωτοτυπία)
• Αντίγραφο καταθετηρίου/αποδεικτικού τραπέζης
• Δικαιολογητικό εκπτωτικής κατηγορίας (διαβάστε ακολούθως)

Άνεργοι - Φοιτητές

Όσοι δικαιούνται έκπτωση λόγω φοιτητικής ιδιότητας ή ανεργίας αποστέλλουν απαραίτητα το φοιτητικό πάσο ή βεβαίωση ανεργίας σε ισχύ ώστε να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής των προαναφερθέντων δικαιολογητικών οι αιτούμενοι μειωμένης συμμετοχής επιβαρύνονται με ολόκληρο το κόστος.

Έκδοση Τιμολογίου

Εάν επιθυμείτε την έκδοση τιμολογίου, αποστείλετε τα εξής στοιχεία {Τίτλος Σεμιναρίου | Ονοματεπώνυμο συμμετέχοντος | ΕΠΩΝΥΜΙΑ | ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | ΑΦΜ | ΔΟΥ} στο email: info@e-employ.gr έως και 3 ημέρες πριν την έναρξη του προγράμματος.

Πιστοποιητικό Παρακολούθησης

Η EMPLOY ως πιστοποιημένος φορέας και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας, τηρώντας συγκεκριμένα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και τις αυτονόητες προδιαγραφές υψηλών παρεχόμενων υπηρεσιών, σας ενημερώνει πως λαμβάνετε το Πιστοποιητικό Παρακολούθησης ΜΟΝΟ εφόσον έχετε συμμετάσχει και ολοκληρώσει τις απαραίτητες ώρες του επιμορφωτικού προγράμματος και εφ’ όσον έχουν εξοφληθεί τα δίδακτρα του προγράμματος. Ειδικά στα μοριοδοτούμενα προγράμματα οι αναγραφόμενες ώρες συμμετοχής είναι επακριβώς οι ώρες στις οποίες πιστοποιημένα έχει συμμετάσχει ο επιμορφούμενος.

Ε - Banking

Σε περίπτωση ηλεκτρονικής μεταφοράς εμβάσματος (e-banking) από τράπεζα διαφορετική της EUROBANK, τα τραπεζικά έξοδα επιβαρύνουν εξολοκλήρου το συμμετέχοντα. (Mέσω e-banking θα πρέπει το ποσό να έχει πιστωθεί το αργότερο 3 ημέρες πριν την ημέρα έναρξης).

Πολιτική Επιστροφής Διδάκτρων

Επιστροφές διδάκτρων γίνονται δεκτές μέχρι και (7) επτά ημερολογιακές ημέρες πριν την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος και εφόσον ειδοποιηθεί τηλεφωνικά το αρμόδιο τμήμα Δια Βίου Μάθησης της Employ ή ακυρωθεί το πρόγραμμα με υπαιτιότητα της Employ. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, μη παρακολούθηση του προγράμματος, διακοπή της φοίτησης κ.λπ.) τα δίδακτρα ή μέρος των διδάκτρων δεν επιστρέφονται.

Με τη δήλωση συμμετοχής στο πρόγραμμα και την κατάθεση του ποσού αυτόματα δηλώνετε ότι αποδέχεστε τους παραπάνω όρους.



Είστε Νέος Χρήστης στο learn.e-employ.gr