Αίτηση Συμμετοχής



Κωδικός: EL12-10/19
Ημ/νια Έναρξης: 07/10/2019
Ημ/νια Λήξης Εγγραφών: 04/10/2019
Τίτλος: Δεξιότητες συμβουλευτικής για ειδικές πληθυσμιακές ομάδες (AMEA)
Τύπος: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
Δίδακτρα: 160€ (Φοιτητές-Άνεργοι) | 190 € (Επαγγελματίες)

Γενική Περιγραφή

Ο όρος «άτομα με ειδικές ανάγκες» περιλαμβάνει άτομα με σοβαρές ανεπάρκειες, ανικανότητες ή μειονεξίες που οφείλονται σε σωματικές βλάβες, συμπεριλαμβανομένων των βλαβών των αισθήσεων ή σε διανοητικές ή ψυχικές βλάβες, οι οποίες περιορίζουν ή αποκλείουν την εκτέλεση δραστηριότητας ή λειτουργίας που θεωρείται κανονική για έναν άνθρωπο.

Ο απώτερος στόχος του συμβούλου που εργάζεται με άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) σε θέματα επαγγελματικής ανάπτυξης είναι να τα βοηθήσει να ενεργήσουν προς την καταλληλότερη εκπαιδευτική και μελλοντικά επαγγελματική επιλογή. Πρόκειται για μια εξελικτική, μακρόχρονη διαδικασία, η οποία εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων των ατόμων αυτών (περιορισμένες πρώιμες εμπειρίες, αδυναμία στο επίπεδο λήψης απόφασης, χαμηλό αυτοσυναίσθημα κ.λπ.) είναι καλό να αρχίζει από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Ο σύμβουλος για να μπορέσει να βοηθήσει το άτομο πρέπει να ακολουθήσει ένα μοντέλο συστημικής παρέμβασης. Πρέπει δηλαδή να εργαστεί όχι μόνο με το ίδιο το άτομο μεμονωμένα, αλλά και με τα άτομα του ευρύτερου περιβάλλοντός του (οικογένεια, σχολείο, φίλοι), ώστε να είναι σε θέση να το αποδεχτούν και να το βοηθήσουν, όταν χρειαστεί. Ο σύμβουλος βρίσκεται σε θέση κλειδί για την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος.

Επιστημονικά Υπεύθυνος ΚεΔιΒιΜ
Δρ Χρήστος Ταουσάνης Scientific Director Employ

Επιστημονική Επιμέλεια | Ακαδημαϊκά Υπεύθυνη
Δρ. Παρασκευή Θεοφίλου, Διδάκτωρ Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα στοχεύει να εξοικειώσει τον συμμετέχοντα με το πλούσιο θεωρητικό υπόβαθρο της συμβουλευτικής αλλά και παράλληλα να τον εξασκήσει στις δεξιότητες και τις πρακτικές τεχνικές που απαιτούνται προκειμένου να εφαρμοστεί η συμβουλευτική σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Βασισμένο στις προδιαγραφές των σχετικών δομών και στις επιταγές της σύγχρονης επιστημονικής πραγματικότητας, δίνει έμφαση στις εξής παραμέτρους:
• Συγκεκριμένα προβλήματα των διαφόρων υποομάδων ατόμων με ειδικές ανάγκες
• Δυσκολίες ως προς την επίτευξη των στόχων - διαφοροποίηση ως προς την παρέμβαση στο γενικό πληθυσμό
• Επίπεδα δράσης του συμβούλου
• Πρακτικές και στάσεις των συμβούλων κατά τη συμβουλευτική διαδικασία
• Γνώσεις και δεξιότητες που θεωρούνται απαραίτητες για το σύμβουλο
• Οι στόχοι της συμβουλευτικής παρέμβασης
• Άξονες δράσης
• Τα στάδια της συμβουλευτικής επαφής
• Χρήσιμες τεχνικές κατά τη συμβουλευτική παρέμβαση

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α) να έχουν κατανοήσει πρακτικές και στάσεις των συμβούλων κατά τη συμβουλευτική διαδικασία,
β) να αναγνωρίζουν τα στάδια της συμβουλευτικής επαφής,
γ) να είναι σε θέση να εφαρμόζουν χρήσιμες τεχνικές κατά τη συμβουλευτική παρέμβαση και
δ) να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες που θεωρούνται απαραίτητες για το σύμβουλο.

Το περιεχόμενο της κάθε θεματικής ενότητας, κατά περίπτωση, πέρα από τη θεωρία, μπορεί να περιλαμβάνει:

-Διαγράμματα, εικόνες, ενεργούς συνδέσμους (links), videos κ.λπ.
-Case Studies
-Πρόσθετη Βιβλιογραφία και Παραπομπές
-Μαγνητοσκοπημένες Διαλέξεις / webinars
-Υποστηρικτικά Αρχεία (.ppt)

Στόχος των προαναφερθέντων στοιχείων είναι η αξιοποίηση διαφόρων τρόπων, τεχνικών και μεθόδων ώστε η παρουσίαση και η οπτικοποίηση του υλικού να είναι πιο εύληπτη και αποτελεσματική επιτυγχάνοντας καλύτερα τους μαθησιακούς στόχους. Συνεπικουρούμενη από την προσεγμένη δομή και ακολουθία των ενοτήτων που ενισχύει την αυτενέργεια και την αλληλεπίδραση του συμμετέχοντα, η όλη παρακολούθηση του προγράμματος καθίσταται ιδιαίτερα ευέλικτη και προσαρμοσμένη στα ατομικά χρονοδιαγράμματα του κάθε συμμετέχοντα και του παρέχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει σύμφωνα με το διαθέσιμο χρόνο του την πλήρη εμπέδωση της ύλης δίχως τους χρονικούς ή άλλους περιορισμούς της «παραδοσιακής» διδασκαλίας.

Συγγραφείς και συντάκτες του επιστημονικού υλικού που έχουν επιμεληθεί το υλικό μελέτης και τη δομή του εκάστοτε προγράμματος είναι είτε μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., είτε καταξιωμένοι επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους και έργου είτε διδάκτορες με κατάρτιση και εμπειρία στα σχετικά γνωστικά αντικείμενα.

Τα εξ αποστάσεως προγράμματα της Employ υλοποιούνται με μια συγκεκριμένη μεθοδολογία και χρονική ακολουθία.

-Το πρόγραμμα απαρτίζεται από διδακτικές ενότητες (που βρίσκονται στην ειδική πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, την οποία ο εκπαιδευόμενος μπορεί να επισκεφθεί, είτε μέσω desktop είτε μέσω mobile συσκευών), και όπου βρίσκονται αναρτημένα το σχετικό επιστημονικό υλικό ανά ενότητα, αναλυτικός οδηγός σπουδών, χρονοδιαγράμματα και εμπεριέχεται και η διαδικασία της αξιολόγησης.

-Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος υπάρχει help desk που συνδράμει σε ενδεχόμενες δυσκολίες - απορίες τεχνικής διαδικαστικής φύσεως αλλά και εκπαιδευτικής υποστήριξης.

-Το επιστημονικό υλικό είναι προσβάσιμο και εκτυπώσιμο και διατίθεται τμηματικά ανά ενότητα/σπόνδυλο με βάση τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του προγράμματος.

-Η διαδικασία αξιολόγησης που οδηγεί στην απόκτηση του πιστοποιητικού είναι προαπαιτούμενη , υλοποιείται επίσης μέσω της πλατφόρμας (εξ αποστάσεως) και ο εκπαιδευόμενος, εφόσον έχει επιτύχει 50% και άνω, θεωρείται επιτυχών, μπορεί να ολοκληρώσει το πρόγραμμα και να παραλάβει το πιστοποιητικό του. Σε περίπτωση αποτυχίας (ποσοστό κάτω του 50%), δίνεται η δυνατότητα επανεξέτασης στο προγραμματιζόμενο χρονικό διάστημα.

Το εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα αφορά επαγγελματίες που σχεδιάζουν να ασχοληθούν με την κατάρτιση και την εκπαίδευση ΑΜΕΑ. Ακόμη, ενδιαφέρει εκείνους που εξετάζουν νέες δυνατότητες σταδιοδρομίας σε θέσεις που αφορούν την κατάρτιση, την εκπαίδευση και την επαγγελματική εξέλιξη των ΑΜΕΑ, εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων, στελέχη και εμπλεκόμενους με τη διδασκαλία ΑΜΕΑ σε προγράμματα δια βίου μάθησης καθώς και ψυχολόγους και αποφοίτους Παιδαγωγικών τμημάτων και τμημάτων Ψυχολογίας που ενδιαφέρονται να εργαστούν ή που εργάζονται στο χώρο των ΑΜΕΑ.

Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των συμμετεχόντων και σε επίπεδο γνώσεων και στάσεων στοχεύει στην κατάρτιση τους στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο, μέσω μιας επιμόρφωσης πιστοποιημένης από έναν καταξιωμένο φορέα στον κλάδο του παρέχοντας πρόσθετα πλεονεκτήματα στο ατομικό του portfolio.

Ενότητα 1. Εισαγωγή στη Συμβουλευτική και Συμβουλευτική Ψυχολογία

Στην υποενότητα αυτή ορίζονται οι έννοιες της Συμβουλευτικής και Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, παρατίθενται οι διάφορες θεωρίες συμβουλευτικής, τονίζεται ο ρόλος της συμβουλευτικής σχέσης και η έννοια της ενσυναίσθησης και τέλος αναφέρονται οι εφαρμογές και τα είδη της συμβουλευτικής και η σχέση της με τη θεραπευτική διαδικασία.
Λέξεις κλειδιά: θεωρία, συμβουλευτική σχέση, εφαρμογές.

Ενότητα 2. Μεθοδολογία εφαρμογής της Συμβουλευτικής

Στην υποενότητα αυτή περιγράφεται η μεθοδολογία της συμβουλευτικής, η οποία περιλαμβάνει τις προσεγγίσεις, τις μεθόδους, τις τεχνικές, τα μέσα και τη διαδικασία που ακολουθούνται από τους φορείς ή τους λειτουργούς που παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο. Επίσης, συσχετίζεται η μεθοδολογία αυτή με την αντίστοιχη του επαγγελματικού προσανατολισμού.
Λέξεις κλειδιά: μεθοδολογία, τεχνικές, επαγγελματικός προσανατολισμός.

Ενότητα 3. Συμβουλευτική και Καθοδηγητική/Προσανατολισμός ατόμων/ομάδων με ειδικότερα προβλήματα

Στην υποενότητα αυτή περιγράφονται τα προβλήματα ένταξης που αντιμετωπίζουν ομάδες του πληθυσμού που απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό. Επίσης, περιγράφεται το πλαίσιο και το περιεχόμενο της συμβουλευτικής των ευπαθών ομάδων και οι αρχές της ειδικής επαγγελματικής συμβουλευτικής με έμφαση στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Τέλος, γίνεται αναφορά στα βασικά σημεία της διαπολιτισμικής προσέγγισης στη συμβουλευτική.
Λέξεις κλειδιά: κοινωνικός αποκλεισμός, ευπαθείς ομάδες, επαγγελματική συμβουλευτική

Ενότητα 4. Συμβουλευτική και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Στην εν λόγω υποενότητα παρουσιάζονται παραδείγματα - έρευνες που έχουν εκπονηθεί αναφορικά με την ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα κανονικά σχολεία καθώς και το ποιος είναι ο ρόλος του Συμβούλου. Επίσης, περιγράφεται ο ρόλος της συμβουλευτικής σε μαθητές που φοιτούν σε ΤΕΕ ειδικής αγωγής.
Λέξεις κλειδιά: ένταξη, σχολείο, ειδική αγωγή.

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση, βασισμένη στις επιμέρους ενότητες της διδαχθείσας ύλης, έχει ως σκοπό να εξετάσει την εμπέδωση της ύλης αλλά και την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων αναφορικά με την επίτευξη του προσδοκώμενου μαθησιακού αποτελέσματος

Απαιτούμενα Δικαιολογητικά

Προκειμένου να ολοκληρώσετε την συμμετοχή σας θα πρέπει να αποστείλετε στο info@e-employ.gr μέχρι την τελική ημερομηνία εγγραφών:
• Φωτοτυπία ταυτότητας
• Αποδεικτικό τίτλων σπουδών (Φωτοτυπία)
• Αντίγραφο καταθετηρίου/αποδεικτικού τραπέζης
• Δικαιολογητικό εκπτωτικής κατηγορίας (διαβάστε ακολούθως)

Άνεργοι - Φοιτητές

Όσοι δικαιούνται έκπτωση λόγω φοιτητικής ιδιότητας ή ανεργίας αποστέλλουν απαραίτητα το φοιτητικό πάσο ή βεβαίωση ανεργίας σε ισχύ ώστε να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής των προαναφερθέντων δικαιολογητικών οι αιτούμενοι μειωμένης συμμετοχής επιβαρύνονται με ολόκληρο το κόστος.

Έκδοση Τιμολογίου

Εάν επιθυμείτε την έκδοση τιμολογίου, αποστείλετε τα εξής στοιχεία {Τίτλος Σεμιναρίου | Ονοματεπώνυμο συμμετέχοντος | ΕΠΩΝΥΜΙΑ | ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | ΑΦΜ | ΔΟΥ} στο email: info@e-employ.gr έως και 3 ημέρες πριν την έναρξη του προγράμματος.

Πιστοποιητικό Παρακολούθησης

Η EMPLOY ως πιστοποιημένος φορέας και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας, τηρώντας συγκεκριμένα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και τις αυτονόητες προδιαγραφές υψηλών παρεχόμενων υπηρεσιών, σας ενημερώνει πως λαμβάνετε το Πιστοποιητικό Παρακολούθησης ΜΟΝΟ εφόσον έχετε συμμετάσχει και ολοκληρώσει τις απαραίτητες ώρες του επιμορφωτικού προγράμματος και εφ’ όσον έχουν εξοφληθεί τα δίδακτρα του προγράμματος. Ειδικά στα μοριοδοτούμενα προγράμματα οι αναγραφόμενες ώρες συμμετοχής είναι επακριβώς οι ώρες στις οποίες πιστοποιημένα έχει συμμετάσχει ο επιμορφούμενος.

Ε - Banking

Σε περίπτωση ηλεκτρονικής μεταφοράς εμβάσματος (e-banking) από τράπεζα διαφορετική της EUROBANK, τα τραπεζικά έξοδα επιβαρύνουν εξολοκλήρου το συμμετέχοντα. (Mέσω e-banking θα πρέπει το ποσό να έχει πιστωθεί το αργότερο 3 ημέρες πριν την ημέρα έναρξης).

Πολιτική Επιστροφής Διδάκτρων

Επιστροφές διδάκτρων γίνονται δεκτές μέχρι και (7) επτά ημερολογιακές ημέρες πριν την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος και εφόσον ειδοποιηθεί τηλεφωνικά το αρμόδιο τμήμα Δια Βίου Μάθησης της Employ ή ακυρωθεί το πρόγραμμα με υπαιτιότητα της Employ. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, μη παρακολούθηση του προγράμματος, διακοπή της φοίτησης κ.λπ.) τα δίδακτρα ή μέρος των διδάκτρων δεν επιστρέφονται.

Με τη δήλωση συμμετοχής στο πρόγραμμα και την κατάθεση του ποσού αυτόματα δηλώνετε ότι αποδέχεστε τους παραπάνω όρους.



Είστε Νέος Χρήστης στο learn.e-employ.gr